آخرین مسافر

آخرین مسافر

آخرین مسافر

آخرین مسافر

سلام بر تو ای زینب ای عقیله بنی هاشم

سال ششم هجرت بود که پا به عرصه وجود گذاشتی ای نفر ششم پنچ تن!


بیش از هر کس حسین از آمدنت خوشحال شد . دوید به سوی پدر و با خوشحالی فریاد کشید: ای پدر جان !‌خدا یک خواهر به من داده است.


زهرا گفت:علی جان اسم دخترمان را چه بگذاریم؟


حضرت مرتضی پاسخ داد: نامگذاری فرزندانمان سزاوار پدر شماست.من از ایشان سبقت نمی‌گیرم.


پیامبر تو را چون جان شیرین در آغوش فشرد ٬ بر گوشه لبهای خندانت بوسه زد و فرمود:نامگذاری این عزیز کار خود خداست.من چشم انتظار نام آسمانی او می‌مانم.


بلا فاصله جبرئیل آمد و در حالیکه اشک در چشمانش حلقه زده بود اسم زینب را برای تو از آسمان آورد.


پیامبر از جبریل سوال کرد دلیل این غصه و گریه چیست؟


آه ...


شمس

و اشرقت الارض بنور ربها
یکی از راههای شناخت حضرت بقیه الله شناخت از طریق صفات ایشان است.
یک از صفات حضرت شمس است یعنی خورشید.خود حضرت هم از خودشان با عنوان خورشید یاد کرده اند.
علامه مجلسی در ذیل این لقب 8 نکته زیبا فرموده است که بماند برای پست بعدی.

اما در این پست می خواهم از عزیزان و دوستان بزرگوارم تقاضای کمک کنم که ان شاءالله هر کس هر نکته ای در رابطه با این صفت حضرت به ذهنش می رسد در بخش نظرات بگوید تا ان شاءالله بتوانیم به نمی از دریای فضایل آن حضرت تر شویم.
نکته اول: خورشید وجودش احتیاج به دلیل ندارد لذا در ادبیات دینی ما خورشید نماد اشیاء واضح است
آفتاب آمد دلیل آفتاب
البته هر چه انسان پاک تر باشد نور این خورشید بیشتر برایش تجلی می کند
اما زین العابدین می فرمایند: نور امام در دلهای اهل ایمان از نور خورشید روشنتر است.
نکته دوم را شما بفرمایید:
.
.
.

خودکشی

سلام
امروز یکی از بچه ها ازم پرسید آقا چرا خودکشی در اسلام حرام است؟
جوابشو دادم و قانع شد.
اما بیشتر که فکر کردم دیدم خودکشی در اسلام واجب هم هست.
موتو قبل ان تموتو
بمیرید قبل از آنکه بمیرانندتان
حالا کدام خود را باید کشت؟
و کدام خود را نباید کشت؟
و کدام خود را باید احیا کرد؟
یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه

دیدار یار غایب

سلام

خیلی‌ها فکر می‌کنند که در زمان غیبت اگر اعمال ما درست باشد حضرت ولی عصر  برای دیدار ما تشریف می‌آورند اما غلط است .

دیدار حضرت ولی عصر امریست کاملا ارادی و از طرف ما صورت می‌گیرد.

مثل ما مثل کسی است که پشت دیوار خانه ای قایم شده است ولی به سمت درب منزل هم نمی‌رود چه برسد به اینکه بخواهد وارد خانه شود.

ما پشت دیوارهای بلندو قطور این دنیا خودمان را قایم کرده‌ایم و ظاهرا اصلا تمایلی به ورود به خانه حقیقت نداریم ٬ و الا در خانه حقیقت اگر امام زمانمان را نبینیم پس چه چیزی‌ می‌بینیم؟اصلا همه حقیقت خود حضرت است.بگذریم

خیلی‌ها دوست دارند بدانند آیا می‌شود به محضر آقا امام زمان رسید یا خیر؟

خیلی‌ها دوست ندارند به محضر امام زمان برسند شاید از ایشان می‌ترسند!

خیلی‌ها دوست دارند به محضر امام زمان برسند ٬ اما فقط دوست دارند .

بعضی‌ها دوست دارند به محضر آقا برسند و حاضرند هر چه دارند و ندارند برای این امر بدهند.

به نظر حقیر اگر برایمان ایمان حاصل شود که می‌شود خدمت آقا رسید شاید وضعمان بهتر از این باشد یعنی اگر یقین حاصل کنیم که ما هم می‌توانیم آنقدر بزرگ باشیم که خدمت حضرت برسیم.

همه مشکلات ما از همین یقین داشتن و نداشتنه . همه می‌دانیم که تربت امام حسین شفا می‌دهد روایات بسیاری هم در این زمینه وارد شده.

اما مشکل ما این‌جاست که سخن حضرت امام صادق (ع) را قبول نداریم(ایمان نداریم) اما به حرف و نسخه یک طبیب و دکتر عمومی اطمینان می‌کنیم .

شیخ عباس قمی با انگشتان خود شفا می‌داد و می‌فرمود انتظار دارید که انگشتانی که در راه نوشتن فضایل اهل بیت بارها پوست انداخته شفا ندهد؟

یک مرتبه ساعت ایشان خراب می‌شود و ایشان تربت ابی‌عبدالله را به آن می‌زنند و ساعت درست می‌شود به همین راحتی!

به نظر من فرق بین من و ایشان فقط در یقین است.ما نسبت به قیامت یقین نداریم ٬ یقین که نداریم هیچ شک هم نداریم.

چون شک نسبت به قیامت هم زندگی انسان را زیر و رو می‌کند.

از یک سری قرص و دوا و آمپول حاجت می‌گیریم اما از تربت امام حسین ...

باید باورهایمان را درست کنیم.

باور کنیم که هیچ چیز در این عالم موثر نیست الا حضرت حق.

باور کنیم که منزل ما کبریاست و جای ما در این گل و لای زمین نیست.

خدا نکند روز قیامت به ما بگویند فلانی تو می‌توانستی به مقام آقای بهجت برسی ! به مقام امام خمینی برسی  به مقام شیخ رجبعلی خیاط و شیخ عباس قمی برسی .

اما لازم نیست جای دوری بریم خود خدا در همین دنیا این اطمینان را داده که هرکس تزکیه کند به مقام فلاح و رستگار که همان بیرون آمدن از پوسته طبیعت است می‌رسد.

خداوند در سوره شمس بعد از ۱۱ قسم می‌فرماید قد افلح من زکها

به یقین هر کس تزکیه کند و زحمت بکشد رستگار می‌شود اما کی باور می‌کنه؟

خلاصه دوست بزرگوار در این دنیا می‌شود به خدمت حضرت ولی عصر رسید . حیف نیست عمر گرانبها را صرف دیدن جمال زیبایش نکنیم؟حیف نیست این چشمها همه چیز ببینند ٬ هر گناهی را ببینند ٬ الا روی زیبای مهدی؟

حیف نیست که حضرت در کنار ما زندگی کند و ما هیچ میلی به دیدارشان نداشته باشیم؟

وقتی در این عالم می‌توان خدا را مشاهده کرد حضرت ولی‌عصر را نمی‌توان مشاهده کرد؟

التماس دعای فرج

حالا چی‌کار بکنیم؟

به نام خدا

داستان اون جوون مسیحی که مسلمان شد و اومد پیش پیغمبر یادتونه؟

تو کتابای درسی‌ دبستانمون بود.

اومد و گفت یا رسول الله من مسلمان شده‌ام چه کنم؟حضرت فرمود به مادرت نیکی کن و بس.

جوان به‌قدری به مادرش نیکی و احسان می‌کرد تا مادر پیرش هم مسلمان شد .

مادر به فرزند گفت : حال که من مسلمان شده‌ام چه باید بکنم؟

و ...

نکته جالبی که به ذهن می‌رسد این‌جاست که پیرزنی مسیحی یا حتی جوان و شاید هر کسی که مسلمان شود اولین سوالی که به ذهنش می‌رسه اینه که حالا که من مسلمان شده‌ام چه باید بکنم؟

    تا به حال این سوال را از خود پرسیده‌ایم؟

    حالا که من مسلمانم چه باید بکنم؟

    آیا مسلمانی به همین ۱۷ رکعت نماز محدود می‌شه؟فرق من با یه کافر یا یه مسیحی چیه؟

    اگه من سنی بودم یا مسیحی بودم چقدر زندگی متفاوتی با الآن داشتم؟

هر بار که گناهی می‌کنیم کافر شده‌ایم آیا وقت آن نرسیده که از خود بپرسیم حال که من می‌خواهم مسلمان شوم و توبه کنم چه باید بکنم؟

حتی از این هم بالاتر است هر بار که گناه می‌کنیم نشان از کفر درونمان است اگر مسلمان بودیم که گناه نمی‌کردیم.لذا خداوند در مورد شیطان می‌فرماید کان من الکافرین یعنی او از کافران بود . همان زمان که مرا عبادت می‌کرد نیز کافر بود.

بیاییم کفرها و شرک‌های درونمان را در بیاوریم بیاییم به راستی مسلمان شویم.

بگوییم آقاجان یابن‌الحسن من ‌می‌خواهم مسلمان تو شوم می‌خواهم عبد و تسلیم تو شوم. چه باید بکنم؟

در کتاب مکیال المکارم وظایف شیعه نسبت به امام زمان جمع آوری شده و این کتاب به دستور خود حضرت نگاشته شده شاید مقداری از این چه کنیم‌های زمان غیبت را بتوانیم در این کتاب بجوییم.

                                                            یاعلی - التماس دعای فرج