آخرین مسافر

آخرین مسافر

آخرین مسافر

آخرین مسافر

غزل احتمالی


باران لحظه های پر از خشکـسالـیَم!
احساس آبیِ غزلِ احتمالـیَم!

در این اتاق یک_دو_سه متری م ، دلخوشم
با رنگ آسمانی ِ گلهای قالـیَم


وقتی غروب می شود و گریه می کنی
آیا نمی شود به نگاهت بـمالـیَم

دنبال ارتفاع ِ خودم آمدم، اگر
اطراف گیوه های تو در این حوالـیَم

ای رمز جدول همه ی "جمعه نامه ها "
تنها جواب آئنه های سوالیم!

یک روز هم اذان ترا پخش می کنند
از پشت بام حنجره های بلالـیَم

تو لحجه ی زبان خدائی و من ولی
از پایه ریزهای زبانهای لالـیَم

حالا کنار چشم تو لُکنت گرفته ام

من دوستدالَمت، آیا دوست دالـیَم!؟
علی اکبر لطیفیان

التماس دعای فرج

پاداش احسان(به قلم حسین افشاری)

شخصی(که ظاهرا از شیعیان حضرت بود) به امام رضا عرض کرد: یابن رسول الله برای من دعا کنید.
حضرت فرمودند: آیا فکر میکنی که ما شما را دعا نمیکنیم؟
حضرت صاحب نیز همیشه دعا گوی ما هستند و به طریق اولی به یاد ما نیز هستند همانطور که فرمودند: ما شما را فراموش نمیکنیم

عرض من اینجاست خداییش تا به حال از ته دل برای امام زمانتان دعا کرده اید؟
هل جزاء الاحسان الا الاحسان؟


آیا پاداش نیکی جز نیکی است؟
آیا این آیه از قرآن کافی نیست تا به خود آییم؟
یا علی
التماس دعای فرج آخرین مسافر




مطلب رو نوشته بودم
حیفم اومد تو این شب عزیز میلاد با سعادت یگانه خلقت مولی الکونین ابا عبدالله الحسین را تبریک نگویم
امشب شب قدر است

بیا تا به خود آییم (با تشکر از مصطفی خلیل زاده)

بیا تا به خود آییم

به مهتاب قسم ! به فریاد قسم !
به غم غربت آن یار قسم !
که نه دل ماند و نه دلدار
...ندانم که چه شد در پس دیوار
به بر عشق دگر بار
صد تار تنیدیم زاغیار !!
بیا تا به خود آییم !
... چه کردیم ؟ چه خواندیم؟ به سوی که راندیم ؟
این چنین مانده و تنها ، به تماشای چه ماندیم ؟
بیا تا به خود آییم ؟ به غم عشق در آییم !
به سوی خیمه دلدار شتابیم و چنین نغمه سرائیم :
او در به در ماست !
به خدا منتظر ماست !

موسی بن جعفر(به قلم حسین افشاری)

سلام
امروز روز شهادت امام موسی‌بن جعفر است در کافی ج 1 روایتی آمده از ایشان با این توصیف:
خداوند بر شیعیان غضب کرد و من مخیر شدم که یا خودم تحمل عذاب و مشقت کنم یا شیعیانم. به خدا سوگند که با پذیرش آن شیعیانم را حفظ کردم .

این حدیث تقریری است از این فراز جامعه کبیره : والذاده الحماه و حمایتگران و دفاع کنندگان.
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل که در این 1000 سال حضرت مهدی(ارواحنا لتراب مقدمه الفداح) چه زندانهایی نظیر زندان امام موسی نکشیده است برای رفع بلا از شیعیان با وفایش که اسمش را فقط برای رفع بلا روی تاقچه و سردرهایشان میزنند.
به هر حال امام موسی (ع) به خواست خودشان به زندان رفتند و باکمال عزت و سربلندی تحمل شکنجه میکردند و احتیاجی به التماس و دعا و ... نداشتند چون کسی که به خواست خود به جایی برود به خواست خود هم بیرون می‌آید. و اصلا خواست خدا خواست اهل بیت است ... .
مادحینی که به هر قیمتی سعی در ترکوندن مجلس دارند و بعضا عصمت و شرافت و عزت ائمه را زیر سوال میبرند بیشتر به دشمن اهل بیت شبیه‌ند تا دوست چه رسد به مداح.
مداحی که می‌گوید امام موسی کاظم(ع) به سندی‌(زندانبان) التماس میکرد که ... ، و میخواهد اشک مردم را در بیاورد و حال آنکه نمیداند امام که جای خود دارد یک شیعه کوچک آستان بوس حرم آنها حاضر نیست به کسی غیر از خداوند التماس کند و این معنای ایاک نعبد و ایاک نستعین است.
مگر دشمن اهل بیت شاخ و دم دارد مگر هدف دشمنان اهل‌بیت چیزی جز حذف و تحریف شخصیتی حضرات اهل‌بیت است؟
اگر کسی فکر کند که ما در میان جمعیت مداحان ، مداحی نداریم که به انگلیس و یهود و کذا وصل باشد یا دشمن را نشناخته یا خیلی کوته بین است.
وقتی روز عاشورا میشنوم که مداح میگوید امام حسین به شمر التماس کرد که زودتر راحتم کن وسط گریه یک لحظه احساس میکنم که مداحی که روبرویم نشسته از لشگر دشمن آمده و یحتمل از مقربان شمر است که در حال نقاشی این صحنه تاریخی است که شمر چقدر با عزت در مقابل امام حسین ایستاده و به ذلت امام حسین (به قول خودش)میخندد و لذا آرزو میکنم که ای کاش جمعیتی که معلوم نیست سر عقده‌های شخصی و حاجات و ... یا برای امام حسین گریه میکنند ، میفهمیدند و اجازه میدادند این به ظاهر مداح را از جلسه بیرون کنیم و دفاعی جانانه از حریم ولایت کنیم.
فکر میکنم هنوز اهلبیت در میان شیعه مظلومند .
التماس دعای فرج

نیمه شعبان در راهه

نیمه شعبان در راهه ، یادمه از بچگی عشقمون این بود که تو کوچه خیابونا یه کاری بکنیم که به قول خودمون دیگه بترکونیم حداقل فضای شهر رو طوری عوض کنیم تا همه متوجه بشوند که یه خبرایی هست .
از چراغونی کردن خیابونا و شکلات پخش کردن تو ترافیک گرفته تا توزیع شربت و شیرینی و بسته های فرهنگی و ...
نمیدونم شاید به نوعی فخرفروشی ، یعنی ما هم صاحبی داریم و اونقدرها هم یتیم نیستیم و بی سرپرست ، اعتقاداتمون توهم نیست .

یارم چو قدح به دست گیرد

بازار بتان شکست گیرد

mahdi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یا چه میدونم شاید نوعی ریا باشه ، خودنمایی ، اما نه برای مردم ، برای حضرت صاحب.
آخه ریا چیز خوبیه به شرط اینکه طرفمونو بشناسیم یعنی برا کسی ریا کنیم که کاری از دستش بر بیاد و بتونه صله ای هم بده.
مگه آدم خودشو برا معشوق لوس نمیکنه؟
مگه همیشه نگفتند عاشق شهره کوچه و بازار است و رسوای جماعت؟


به نظر شما بهترین هدیه تولد برای حضرت چیست؟