آخرین مسافر

آخرین مسافر

آخرین مسافر

آخرین مسافر

نخستین سفیر(۱)

نام بلند آوازه نخستین سفیر امام مهدى ـ علیه السلام ـ «عثمان بن سعید» بود و کنیه اش «ابو عمرو» و لقبهاى پر افتخارش عبارتند از: «عمروى» «اسدى» «عسکرى» «سمّان» «زیات».

دلیل سه لقب، از پنج لقب، روشن است که انتساب به بنى اسد و منطقه نظامى سامرّا و خانوادگى است، امّا دو لقب دیگر بدان جهت به او داده شد که در آن جوّ وحشت و ترور و استبداد عبّاسى، به منظور تقیّه و پوشش دادن به سفارت خویش از جانب امام عصر ـ ارواحنا فداه ـ تجارت روغن

مى نمود و آن مسئولیت خطیر را در این پوشش به انجام مى رسانید. شیعیان به سوى او مى رفتند و اموال، حقوق، نامه ها و پرسشهاى خویش از دوازدهمین امام نور ـ ارواحنا فداه ـ را به او تحویل مى دادند و آن مردِ با درایت و پر شهامت و اخلاص، آنها را به گونه اى خاصّ، گاه با قرار دادن در ظرفها و پوستهاى مخصوص حمل آب و روغن، به سوى حضرت مهدى ـ ارواحنا فداه ـ مى فرستاد تا دشمن و جاسوسان پى نبرند.

او افتخار خدمت به امام هادى ـ علیه السلام ـ را نیز در پرونده ى زندگى شایسته خویش داشت و از یازده سالگى به این افتخار نائل آمد و این نشانگر اوج هوشمندى، خردمندى، رشد فکرى این نوجوان و دیگر ویژگیهاى او همچون: عدالت، امانتدارى، درستى و شایستگى او است و راستى که: «خداوند هر کس را خواست به لطف خویش مفتخر مى سازد».

«احمد بن اسحاق» که از فرزانگان است آورده که: از حضرت هادى ـ علیه السلام ـ پرسیدم: «سالارم! با چه کسى رابطه برقرار کنم و از چه کسى تعالیم و پیامهاى شما را بگیرم و گفتار چه کسى را بپذیرم؟»

امام هادى ـ علیه السلام ـ فرمود:

«العمروى ثقتی، فما أدّى إلیک عنِّی فعَنی یؤدّى وما قال لک عنّی یقول، فاسمع له وأطع، فإنّه الثقة المأْمون»(۱).

یعنى: «عمرى» مورد اعتماد من است، هر آنچه از من بسوى شما آورد از ما آورده است و آنچه از من گفت براستى از من مى گوید. پس، بشنو و اطاعت کن! چرا که امین و مورد اعتماد است. 

ـــــــــــــــــــــ
۱. اصول کافى، ج، ص ۳۳۰; غیبت طوسى، ص ۲۱۹. 

منبع: کتاب غیبت صغری امام عصر (ارواحنا فداه)

نظرات 1 + ارسال نظر

سلام .. به شما که دوستدار و ارادتمند به اهل بیت هستید
... می خواهم شما را از یک واقعیت فراموش شده آگاه کنم... که ای کاش این شما بودبد که .... دانستن این موضوع برای هر شیعه امیرالمومنین علی (ع) اهمیت دارد ...
حدود 140۰سال از آن غدیر میگذرد ، یعنی 1400سال است که همه و همه سکوت کرده ایم و روز بروز دارد میگذرد و به روز های جسارت و غصب حقانیت و حق ماشیعیان که همان تنهاامیرالمومنین بودن علی(ع)است اظافه می شود و ما هنوزم سکوت کرده ایم
ای سوختگان نام مقام خانم زهرا علیها سلام ، ای آنهایی که در ایام فاطمیه روز و شب ندارید ، بدانید که نقشه آن بی احترامی به مقام بی بی دو عالم در آن کوچه و بین درو دیوار قرار دادن و ... میدانید دلیل اصلی آن چه بود ؟؟
ای انان که از عشق کربلا و امام حسین دم میزنید و در ماه محرم این عشق خود به اهل بیت و امام حسین و حضرت عباس با شرکت در مجالس سینه زنی و روضه خوانی و مداهی نشان میدهید ... بدانید که آن روز که بدون هیچ حیایی ، ... بی حیایی با پسر حضرت زهرا و علی (ع) آن جسارت کرد .... میدانید دلیل اصلی آن چه بود ؟؟ با توجه به محدودیت نوشته شما را به دیدن و خواندن اصل نوشته دعوت مینمایم
و از شما انتظار میرود که در انشار این پیام اسمانی که همان دفاع از امیرالمومنین علی ع کوشا باشید
www.emadi.xm.com
www.aletaha.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد