آخرین مسافر

آخرین مسافر

آخرین مسافر

آخرین مسافر

سومین سفیر آن حضرت عجل الله فرجه الشریف (۲)

روایت است که دومین نایب خاصّ امام عصر ـ ارواحنا فداه ـ دوست گرم و پر مهرى بنام «جعفر بن احمد» داشت و با او بسیار نشست و برخاست مى نمود.

این دوستى به جایى رسیده بود که آن جناب در اواخر زندگى اش جز غذایى که در خانه ى این دوست فراهم مى شد، چیزى میل نمى کرد و بسیارى از شیعیان با آگاهى بر این دوستى در این اندیشه بودند که جعفر بن احمد، سومین نایب خاص امام عصر ـ ارواحنا فداه ـ و جانشین دوست خود خواهد بود; اما حضرت مهدى ـ ارواحنا فداه ـ حسین بن روح نوبختى را به سفارت برگزید.

جالب است که «جعفر بن احمد» با وجود ارتقاء مقام حسین بن روح هرگز رفتار و عملکرد دوستانه و صمیمانه خویش را با او تغییر نداد بلکه همانگونه که در خدمت دومین نایب امام عصر ـ ارواحنا فداه ـ تا آخر کار در کمال مهر و وفا ایستاد، به خدمت سومین نایب نیز کمر همت بست. همواره در مجلس او حضور مى یافت و او را مخلصانه در راه انجام وظایف و به دوش کشیدن بار گران مسئولیّتهایش یارى مى کرد و تا آخرین لحظات زندگى «جناب نوبختى» در خدمت او ایستاد.
جعفر بن احمد بن متیل گفت: من هنگام وفات محمّد بن عثمان بالاى سرش نشسته بودم و با او صحبت مى کردم حسین بن روح پائین پاى او نشسته بود در این هنگام محمّد بن عثمان رو بطرف من نموده گفت: بمن دستور داده شده که حسین بن روح را بجانشینى خود معرفى کنم. این را که شنیدم از جاى حرکت کردم دست حسین بن روح را گرفته در جاى خود نشاندم و خودم پائین پاى او نشستم.

گروهى از شیعیان نیز از قبیل ابو على بن همام و ابو عبیداللّه بن محمّد و ابو عبداللّه باقطانى و ابو سهل اسماعیل بن على نوبختى و ابو عبداللّه وجنا در هنگام وفات محمّد بن عثمان حضور یافتند و باو گفتند اگر پیش آمدى کرد چه کس جانشین شما خواهد بود، گفت ابوالقاسم حسین بن روح نوبختى جانشین من و سفیر بین شما و صاحب الامر است، و وکیل اوست; شخصى پاکدامن و مورد اطمینان است; در کارهاى خود باو مراجعه کنید و در گرفتاریها از او استمداد جوئید بمن این دستور را داده اند من وظیفه خود را انجام دادم.

از ابو سهل نوبختى پرسیدند: چگونه مقام نیابت بحسین بن روح رسید با بودن تو؟ گفت: آنها در انتخاب نایب خود بهتر اطلاع دارند من مردى هستم که با مخالفین مذهب پیوسته بمناظره و بحث اشتغال دارم اگر من نیز همانطورى که حسین بن روح از مکان مولى ولىّ عصر مطلع است اطلاع داشتم در موقع استدلال آوردن سستى پیدا مى کردم براى اثبات ادعاى خود مکان او را نشان مى دادم ولى حسین بن روح اگر امام زمان ـ ارواحنا فداه ـ زیر دامنش باشد و او را با قیچى پاره پاره کنند دامنش را بالا نمى زند که امام را نشان دهد(۱).


منبع:کتاب غیبت صغری امام عصر (ارواحنا فداه)
ـــــــــــــــــــــ
۱. بحارالانوار، ج ۱۳، ص ۹۸.

نظرات 2 + ارسال نظر
پوریا یکشنبه 29 شهریور 1388 ساعت 08:09 ب.ظ http://mohebinemonji.blogfa.com

سلام
من یک دانشجو از قشر متوسط هستم که به لطف خدا و با کمک سی ان 3 دارم یک پول دار واقعی میشم. شما هم اگر علاقه مندید بدون هیچ سرمایه ای پول دار شوید، به وبلاگ من سری بزنید و روی لینک «ماهیانه 500 هزار تومان درآمد تضمینی داشته باشید» کلیک کنید و بقیه ی کارها رو خیلی راحت انجام بدید. مطمئن باشید ضرر نمی کنید

ماجد شنبه 4 مهر 1388 ساعت 12:39 ق.ظ http://avayeghoghnus.blogfa.com

سلام
منم آخرین لینکت
خوبی شما ؟ما که بی معره فتیم و لی شما بیا ....
به ما نگا نکن.... متاهلا هزار سر دارنو هزار سودا.....
راستی اگه اومدی یه نقد ادبی بزن
نظرت برام مهمه....
بازم یه داستان کوتاه دیگست
باقی بقایت یا حق
م.م.ت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد