آخرین مسافر

آخرین مسافر

آخرین مسافر

آخرین مسافر

رفاه همگانى


امام باقر علیه السلام در مورد فقرزدائى آن حضرت مى‏فرمایند:

وَلا غارِماً اِلّا قَضى دَیْنَهُ؛ هیچ شخص مقروضى در روى زمین باقى نمى‏ماند جز اینکه قرض او را ادا مى‏کند.(۷۲)

و در مورد رفع تبعیضات فرمود:

اِذا قامَ قائِمُنا اِضْمَحَلَّتِ القَطائِع؛ چون قائم ما قیام کند، تیول و قطایع برچیده شود.(۷۳)

امام صادق‏ علیه السلام در مور ریشه‏ کن شدن فقر مى‏فرماید:

هر یک از شما به دنبال کسى مى‏گردد که او را صله کند و زکاتش را بپذیرد، ولى هرگز کسى را پیدا نمى‏کند که زکات را از او بپذیرد، زیرا همگان از فضل پروردگار بى‏نیاز مى‏شوند.(۷۴)

رسول ‏اکرم‏ صلى الله علیه وآله و سلم در مورد رفاه عمومى در عهد آن حضرت مى‏فرماید:

امت من در زمان او آنقدر در نعمت فرو مى‏روند که هرگز چنین نعمت و رفاهى دیده نشده، خداوند آسمان را سیل‏ آسا براى آنها فرو مى‏ریزد و زمین چیزى از گیاه و میوه‏ جاتش را ذخیره نمى‏کند.(۷۵)


ادامه دارد...

منبع: کتاب امام ‏مهدى و شکوفائى فرهنگ و تمدن اسلامى در جهان
نوشته دکتر علی اکبر ولایتی


۷۲)   عیاشى، التفسیر، ج ۱، ص ۱۶۵.
۷۳)   علامه مجلسى، بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۰۹.
۷۴)   شیخ مفید، الارشاد، ج 2، ص ۳۸۱.
۷۵)   طبرى امامى، دلائل‏الامامة، ص ۴۷۸.

نظرات 1 + ارسال نظر
انصاف پنج‌شنبه 17 دی 1388 ساعت 11:53 ب.ظ

سلام
وب بسیار عالی داری ولی تعجب میکنم که هیچ کسی برات نظر نمیذاره
خلاصه خوشحالم که من اولیش هستم
ممنون متشکر
راستی من قبلا یک وب به همین اسم داشتم
و به خاطر همین اومدم سر بزنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد