آخرین مسافر

آخرین مسافر

آخرین مسافر

آخرین مسافر

شباهت های امام عصر به انبیاء: شباهت به آدم علیه السلام

خداوند، حضرت آدم علیه السلام را خلیفه خود در تمام زمین قرار داد و او را وارث آن ساخت 1؛ حضرت مهدی (عج) را نیز وارث زمین خواهد ساخت و خلیفه خود در زمین خواهد نمود.2

آدم علیه السلام زمین را با عبادت خدا زنده کرد، پس از آنکه با کفر و طغیان جنیان مرده بود؛ حضرت مهدی (عج) نیز زمین را با دین خدا و عبادت و عدالت و برپایی حدود الهی زنده خواهد کرد، در حالی که با کفر و معصیت اهل زمین مرده است.3

آدم علیه السلام از گروه بسیار گریه کننده (بُکّائین) بود و در فراق بهشت بسیار گریست4؛ حضرت مهدی(عج) نیز چنانکه در زیارت ناحیه مقدسه آمده، بر مصیبت امام حسین علیه السلام بسیار گریسته و می گرید.

خداوند تمام اسماء را به آدم علیه السلام آموخت5؛ به حضرت مهدی (عج) افزون بر آنچه به آدم علیه السلام آموخت، مطالب دیگری که به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اوصیای آن حضرت داده شده را می آموزد.



پی نوشت ها:
1. بقره: 30
2. نور: 55
3. بحارالانوار، ج51، ص54
4. همان، ج11، ص204
5. بقره:31
6. موسوی اصفهانی، محمد تقی، مکیال المکارم، ج1، ص197

منبع: تبیان

ما صاحب داریم


یکی از ماه‌ها جهت پرداخت شهریه پولی نرسیده بود آقای سیدعلی(فرزند آیت‌ا... شاهرودی که مسؤول امور مالی بیت بود) مضطرب و نگران نزد پدر می‌آید و عرض می‌کند. روز آخر ماه است، پولی کافی در اختیار نداریم و به نانوایان و داروخانه‌ها هم بدهکاریم، اول ماه هم باید شهریه بدهیم.
آقای شاهرودی توجهی به این گفتار نمی‌کند و می‌فرماید: به من چه ربطی دارد؛ خود امام زمان(عج-) باید درست کند، چرا من غصه‌اش را بخوردم؟ بعد اضافه کرد:‌ای کم اعتقادها عجله نکنید.
پس از آن که پاسی از شب گذشت و مرحوم شاهرودی بعد از صرف شام آماده استراحت بودند، ناگهان پیرمردی در منزل را می‌کوبد. در را باز می‌کنند. پیرمرد با زبان محلی می‌گوید: با سید کار دارم. می‌گویند: اکنون وقت ملاقات نیست، بروید صبح تشریف بیاورید. پیر مرد اصرار می‌کند. سید متوجه می‌شود و می‌گوید: بگذارید بیاید! پیر مرد وارد می‌شود و دست آقا را می‌بوسد و چهارده هزار دینار تقدیم می‌کند و می‌رود آن‌گاه آقای شاهرودی رو به فرزندان خود کرده و می‌گوید:‌ای کم عقیده‌ها! ما صاحب داریم. حالا پو‌ل‌ها را بردارید و به منزل مقسمین و طلب کارها ببرید.

منبع: بزرگان دین
نورپرتال