ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
منتظران را به لب آمد نفس
ای شه خوبان تو به فریاد رس
نمیدانم چند نفر تو این دهکده جهانی غریب و قریب از هجر او جانشان بر لب آمده؟
نمیدانم چند نفر تو این شهر غریب هنوز کارهایشان را برای رضایت مهدی فاطمه انجام میدهند؟
نمیدانم چند نفر هستند که بخواهند باری از روی دوش مولایشان بردارند؟
ولی میدانم خیلی ها هستند که به این حرفها میخندند و با ریشخند هایشان و نگاههای عاقل اندر سفیهشان هنوز استقامت گروه حق را میطلبند .
چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم ؟
کجا برد؟
امام زمان تبدیل شده به یک مفهوم انتزاعی و دور از ذهن و امثال آقایان عین حقیقتند و سرچشمه زلال معارف دینی .
شاید هم اگر آقا تشریف بیاورند کار و کاسبی خیلی هاشان تخته شود.
تفکر کمک کردن به جریان ظهور نشانه کوته نظری انسانها است.
کوچکترین قدم در این راه با هزاران مخالف که بسیاریشان داعیه دین داری سر میدهند روبرو خواهد شد.
بی خیال
استاد بزرگواری که از شاگردان شیخ رجبعلی خیاط است و هنوز در قید حیاطند میفرمود:
در ایام جوانی دورانی بود که گفتم دیگر نه آب میخورم و نه غذا تا مولایم را ببینم.
این چه زندگی ای است که از همه چیز خبری هست الا مهدی فاطمه!
شرمم کشد که بی تو نفس میکشم هنوز
همین قدر بدانید که ایشان هنوز زنده اند و مثل ما نفس میکشند با این تفاوت که او امامش را بیش از یک سینی غذا دوست دارد.
به قلم اکبر رهنمون
(( یا بنی فتحسسوا من یوسف و اخیه و لا تایئسوا من روح الله انه لا یایئس من روح الله الا القوم الکافرون ))
(( پسرانم!بروید و از یوسف و برادرش جستجو کنید و از رحمت خدا مایوس نشوید که تنها گروه کافران از رحمت خدا مایوس می شوند. ))سوره یوسف/ آیه ۸۷ .
این یکی از خطاب های حضرت یعقوب به فرزندانش برای یافتن یوسف است.شاید برای برادران که دیگر احتمالی برای زنده ماندن یوسف قائل نبودند خواسته پدر چندان قابل اجرا نبود. دیگر برادران از یافتن و حتی زنده ماندن یوسف ناامید شده اند که ندای پدر به گوش می رسد : لا تایئسوا من روح الله...
امام صادق (ع) می فرمایند :ان فی صاحب هذاالامر لشبها من یوسف
برای صاحب این امر(امام زمان علیه السلام) هر آینه شباهتی به یوسف است .بحارالانوار/ج ۵۲/ص۱۵۴
با توجه به حدیث مطرح شده می توان به راحتی فرمان فتحسسوا را در مورد امام زمان (عج)دریافت کرد . تحسس از ریشه حس است و تفاوت آن با تجسس در این است که تجسس در امور شر است و تحسس در امور خیر .
اگر یوسف را به یوسف زهرا تشبیه کنیم پس ما (حداقل من)باید در حکم برادران یوسف باشیم که امام را آزار و اذیت فراوان کرده ایم و باز هم به ما دستور می دهند در جستجوی یوسف زهرا باشید.آری هر چه بد کرده ایم باز هم راه به سوی امام زمان باز است . به یاد آورید که زمانی این فرمان به برادران یوسف ابلاغ شد که آنها گمان می کردند یوسف را کشته اند .ولی ما ...
خلاصه اینکه با استفاده از این آیه و نیز روایت امام صادق(ع) و مقایسه آنها با رابطه ما با امام زمان می توان به نکات بیشتری رسید .(خوشحال می شوم اگر شما به نکته ای رسیدید آن را برای سایرین نیز بیان کنید) و حرف آخر اینکه راه رسیدن به امام زمان برای همه باز است...
چو شمع خسته تر دامن نباشم چه حاصل قابل گفتن نباشم
از آن ترسم پس از عمری گدایی در آن روزی که آیی من نباشم
یا علی-التماس دعا-انا مجنون الحسین
حافظ اگر قدم زنی در ره خاندان به صدق
بدرقه رهت شود همت شحنه نجف
شهادت حضرت مولی الموحدین علیبن ابیطالب بر شما شیعیان و دوستداران حضرت تسلیت باد.
عمر (...) از رسول خدا نقل کرده است که اگر ایمان همه عالم را در کفه ترازو بگذاریم و ایمان علیبن ابیطالب را در کفه دیگر کفه حضرت امیر سنگینی میکند.
بعد از هزار و چهارصد سال که همه عالم دست به دست هم دادند تا نام مبارکش را از صفحه روزگار محو کنند هنوز همه زبانها مادح امیرالمومنین است.
کتاب فضل تو را بحر کافی نیست
که تر کنم سر انگشت و صفحه بشمارم
چه برسه...
راستی تو این شبها ما رو هم دعا کنید.
خدا کند که بیاید