ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
امام صادقعلیه السلام در ترسیم مراسم بیعت مىفرماید:
در شب ۲۳ رمضان به نام قائم منادى آسمانى ندا سر دهد، و در روز عاشورا که روز شهید شدن حسینبن علىعلیه السلام است قیام مىکند. گویى او را با چشم خود مىبینم که در روز شنبه دهم محرم در میان رکن و مقام ایستاده، جبرئیل در پیشاپیش او ندا مىکند: »بیعت براى خدا« پس پیروانش از اقطار و اکناف جهان به سوى او سرازیر مىشوند، زمین زیر پاى آنها درنوردیده شود، تا با او بیعت کنند.(۵۵)
در این حدیث احتمال این معنى هست که منظور از درنوردیده شدن زمین، طىّالأرض باشد. ولى در حدیث قبلى بىگمان پیشرفت صنعت و تکنیک منظور شده، زیرا آنجا قید یک ساعت دارد، در حالیکه در طىّالأرض صحبت از ساعت و دقیقه نیست. چراکه در یک لحظه انجام مىپذیرد.
ادامه دارد...
منبع: کتاب امام مهدى و شکوفائى فرهنگ و تمدن اسلامى در جهان
دکتر علىاکبر ولایتى
۵۵) شیخ مفید، الارشاد، ج ۲، ص ۳۷۹.
روایات فراوانى به توسعه بسیار گسترده دانش و فرهنگ در عصر ظهور اشاره نموده، از قبیل:
امام صادقعلیه السلام مىفرماید:
دانش ۲۷ حرف است، همه آنچه پیامبران آوردهاند دو حرف است، تا به امروز مردم جز با دو حرف آشنا نشدهاند، هنگامى که قائم قیام مىکند، ۲۵ حرف دیگر را بیرون آورد و در میان مردم منتشر نماید، آن دو حرف را نیز به آنها پیوست مىکند تا همه ۲۷ حرف منتشر گردد.(۵۱)
هنگامى که برق اختراع شد، یک علم به هزاران علم موجود افزوده شد و چهره جهان تغییر یافت. چنانکه با راهاندازى اینترنت در جهان معاصر، ارتباطات جهانى به کلّى دگرگون گردید. بر اساس حدیث فوق مهدى موعود بر دانش موجود ۵/۱۲ برابر، یعنى ۱۲۵۰% خواهد افزود که با این بیان ترسیم جهان در عصر موعود براى ما غیرممکن است.
حضرت در حدیث دیگرى فرمود:
هنگامى که قائم ما قیام کند، زمین با نور صاحبش روشن گردد. مردم از نور خورشید بىنیاز شوند، شب و روز یکسان گردد و تاریکى رخت بَربندد.(۵۲)
این روایت با آیات قرآنى دقیقاً منطبق مىباشد.(۵۳)
در احادیث عامّه آمده است:
بعد از شما اقوامى خواهد بود که زمین در زیر گامهاى آنها نَوَردیده مىشود و جهان براى آنها گشوده مىگردد ... اگر یکى از آنها بخواهد در یک ساعت به شرق دنیا یا غرب دنیا برود خواهد توانست.(۵۴)
ادامه دارد...
منبع: کتاب امام مهدى و شکوفائى فرهنگ و تمدن اسلامى در جهان
دکتر على اکبر ولایتى
۵۱) قطبراوندى، الخرائج والحرائج، ج ۲، ص ۸۴۱.
۵۲) طبرى امامى، دلائل الامامة، ص ۴۸۶.
۵۳) وأشرقت الأرض بنور ربها، سوره زمر(۳۹)، آیه ۶۹.
۵۴) شیرویه، فردوس الأخبار، ج ۲، ص ۴۴۹، ح ۳۲۵۵.
در تورات، انجیل، زبور و دیگر کتب آسمانى نکات برجسته و زیبایى پیرامون
سیماى حکومت جهانى حضرت بقیةاللَّه - ارواحنا فداه - آمده که شرح آن به
روایت قرآن کریم چنین است:
«وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِى الزّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الارْضَ
یَرِثُها عِبادِىَ الصَّالِحُونَ» ؛ ما بعد از ذکر - تورات - در زبور نیز
نوشتیم که زمین را بندگان شایستهام به ارث مىبرند.(۴۷)
اطلاعرسانى گستردهاى که در کتب آسمانى توسط پیامبران الهى پیرامون وضعیت
جهان در دولت حضرت مهدى آمده بسیار حائز اهمیت است و خود نیازمند تألیف
کتابى مستقل مىباشد.(۴۸)
بیش از 300 آیه قرآن در احادیث پیشوایان به ظهور حضرت مهدى و اوضاع جهان
در عصر موعود تفسیر شده که به دلیل رعایت اختصار از همه آنها صرفنظر
مىکنیم.(۴۹)
بیش از یکهزار حدیث از پیشوایان معصوم به نویدهاى مربوط به موعود و وضع جهان در عصر آن کعبه مقصود اختصاص دارد.(۵۰)
ادامه دارد...
منبع: کتاب امام مهدى و شکوفائى فرهنگ و تمدن اسلامى در جهان
دکتر علىاکبر ولایتى
۴۷) سوره انبیاء (۲۱)، آیه ۱۰۵.
۴۸) علیرغم اینکه به جز قرآن همه کتب آسمانى دستخوش تحریف شدهاند،
بسیارى از نویدهاى پیامبران عظیمالشأن پیرامون آخرین حجت و سیماى جهان در
کتب آسمانى موجود، جایگاه خاصى دارد. ر.ک: مهدىپور، او خواهد آمد، ج ۱۲،
ص ۱۴۴ - ۱۱۷ .
۴۹) ر.ک: سیدداود میرصابرى، الآیات الباهرة؛ سیدهاشم بحرانى، المحجة فیما
نزل فىالقائم الحجة؛ سیدصادق شیرازى، المهدى فىالقرآن و بیش از 20 عنوان
دیگر که در »کتابنامه حضرت مهدى« ج ۲، ص ۸۰۸ شناسانده شده است.
۵۰) تنها در کتاب »منتخب الأثر« از آیةاللَّه صافىگلپایگانى ۱۲۰۰ حدیث
بدون تقطیع و بدون تکرار، در سه مجلد، پیرامون آن حضرت آمده است.