آخرین مسافر

آخرین مسافر

آخرین مسافر

آخرین مسافر

اقرب من حبل الورید

سلام

السلام علیکم یا اهل بیت النبوه

اسمائکم فی الاسماء   و اجسادکم فی الاجساد   و ارواحکم فی الارواح  و انفسکم فی‌النفوس.

سلام بر شما اهل بیت پیامبر .

اسامی‌ شما در اسما است و اجسادتان در جسد‌ها و روح‌هایتان در روح‌ها و نفس‌هایتان در نفس‌هاست.(زیارت جامعه کبیره)

فراز‌های سنگینی است از زیارت جامعه کبیره در وصف حضرات معصومین.بسیار زیباست یعنی بین من و حضرت بقیه الله هیچ فاصله‌ای نیست . و او با من است و من دور از خودم.

یا ر نزدیک‌تر از من به من است         وین عجب‌تر که من از خود دورم

حضرت بسیار نزدیک به‌ ماست و اصلا فاصله‌ای از ما ندارد   ما را از خودمان بهتر می‌شناسد ما را از خودمان بیشتر دوست دارد قلب ما خانه‌اوست اما حیف که این خانه را غصب کرده‌ایم . در حقیقت همه اعضا و جوارح ما برای اوست اما حیف که ما غاصبیم.و الا همه این عالم به یمن وجود او برپاست و همه طفیل وجود اوییم همه سر سفره او روزی‌خوریم و اوست هدف خلقت اوست مرکز پرگار آفرینش  بی‌محبت او راه رفتن در زمین غصب است آب خوردن بی‌محبت او حرام است مگر نه اینست که مهریه حضرت زهرا در آسمانها آبهای زمین بود؟

اگر آینه دل را صاف کنیم و آن را از حکومت شیاطین و دیو‌ها در بیاوریم حتما حضرت به خانه خودشان تشریف می‌آورند.

دیو چو بیرون رود فرشته در آید

اما این دلی که ما ساخته ایم برای حضرات ائمه از هر جایی بدتر است . بدون تردید حضرت بقیه الله در دلی که آجرهایش از گناه و دیوارهایش از معصیت خدا ساخته شده‌ باشد راهی ندارد. این دل از زندان امام موسی کاظم برای حضرت دردناک‌تر است . ایشان هرگز با اراده خودشان در این دل وارد نمی‌شوند.چون ارواح ایشان از هر پلیدی پاک است و اصلا حضور ایشان با گناه قابل جمع نیست.

علیک باماره قلبک

حضرت علی علیه السلام می‌فرمایند برتو باد به امارت و آبادانی قلبت.

اگر خانه‌ای ویران باشد چطور می‌توان در آن بنایی را احداث کرد ؟

باید اول آوارها را برداریم.اگر چنین کردیم دیگر هزینه ساخت را خود حضرت تقبل کرده‌اند.به نظر معامله خوبی می‌آید.

اما اگر دل را آباد کردیم دیگر ارواحکم فی‌الارواح را می‌بینیم . معنای حقیقی این فراز‌ها را در می‌یابیم.

 

                                           والعاقبه للمتقین-التماس دعای فرج

نظرات 11 + ارسال نظر
مونس جان پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1386 ساعت 03:50 ب.ظ http://hessegharibanee.blogfa.com/

الهی:
از وجود تو هر مُفلسی را نصیبی است ،از کرم تو هر دردمندی را طبیبی است ،از سِعت رحمت تو هر کسی را تیری است.

سلام
هر کجا مجلس خالیست تمنای تو است
هر کجا نور و صفائیست تجلای تو است
در دل پاکدلان غیر توّلای تو نیست
در همه محفل ما شیون و غوغای تواست

بابت این که خبرم کردید خیلی خوشحال شدم .مطابق معمول زیبا و خواندنی بود لذت بردم.

محمد حسین پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1386 ساعت 05:21 ب.ظ http://eivan.ir

سلام
یک پیشنهاد:
مسئله ای رو که باز می کنی تا آخر ادامه بده تا به یه نتیجه ای برسیم. مثلا برای من سوال ایجاد شده که آبادانی قلب یعنی چی؟ و بسیاری سولات دیگر که از دل این نوشته بر می آید و پاسخ به آنها از روی آیات و احادیث مثمر ثمر خواهد بود، والا...

سلام
دستت درد نکنه
ولی احساس می‌کنم مطلب طولانی بشه هم جذابیت کاسته می‌شه هم خسته‌کننده .
ان شاءالله سوالاتمان در ما تشنگی ایجاد کند
در موج تشنگی چه صدف‌ها که در شدند.
اجمالا عرض کنم آبادانی قلب با ذکر خدا حاصل می‌شود:
حضرت علی : و علیک باماره قلبک بذکره
برتو باد که دلت را با یاد خدا آباد کنی
یا فرمودند :
کسی که قلبش را با یاد مداوم خداوند آباد کند افعالش در آشکار و نهان زیبا می‌شود(یعنی برای خدا می‌شود و خالص)
جمله داخل پرانتز از خودمه
یاد با کار منافات ندارد
رجال لا تلهیهم تجاره و لا بیع عن ذکر الله و ...

مسافر جمعه 7 اردیبهشت 1386 ساعت 01:07 ق.ظ

یاحق
اللهم عجل لولیک الفرج
یار نزدیکتر از من به من است
وین عجب تر که من از خود دورم
سلام...
استفاده کردم...
التماس دعاااا

بدون مرز شنبه 8 اردیبهشت 1386 ساعت 08:37 ق.ظ http://www.imamalkhalgh.blogfa.com/

سلام - با آرزوی بهترین

عنایات از سوی حضرت صاحب برای شما

وبلاگ انتظار سبز با یک خواب رویایی به روز شد

منتظر حضور و نظر شما هستم - بدون مرز

کاظم شنبه 8 اردیبهشت 1386 ساعت 08:22 ب.ظ http://www.shahne.com/weblog

ای کاش به این مطلبی که نوشتی ایمان پیدا کنیم

سلام
ای کاش
یکی از رفقای پاک و باصفام یه روز می‌گفت چقدر سخته روز قیامت به انسان بگویند تو می‌تونستی به خدا برسی می‌تونستی شیخ رجبعلی خیاط بشی آقای بهجت بشی امام خمینی بشی
یعنی بگن تو این پتانسیل رو داشتی
اونوقت هرچی بگم ای کاش ...

مونس جان یکشنبه 9 اردیبهشت 1386 ساعت 11:36 ق.ظ http://hessegharibanee.blogfa.com/

سلام من آپ کردم خوشحال میشم به من هم سر بزنید

س.م.مهاجر یکشنبه 9 اردیبهشت 1386 ساعت 08:11 ب.ظ http://www.smobaraki-didar.blogfa.com


میان عاشق و معشوق هیچ حائل نیست
تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز

سخندان سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1386 ساعت 12:44 ب.ظ http://www.taghsim.mihanblog.com

سلام
وقتی می خواهی معقولی را به محسوسی تشبیه کنی کار سخته .......
باور کن.....
به هر حال......
بهتره آدم به جای گویا بودن شنوا باشه:«اذن خیر لکم.....»
والسلام

عبدعاصی پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1386 ساعت 09:27 ق.ظ http://narjes.blogfa.com

رسول اکرم صلى الله علیه و آله می‌فرماید:

«طوبى للصابرین فى غیبته، طوبى للمقیمین على محبته» ؛ "ینابیع المودة، ج 3، ص 101"

خوشا به حال صبر کنندگان در ایام غیبتش، خوشا به حال پایداران بر دوستى و محبتش.

------------------------

سلام و عذر تاخیر

دعا بفرمایید

اللهم عجل لولیک الفرج

بدون مرز پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1386 ساعت 09:58 ق.ظ http://http://imamalkhalgh.blogfa.com/

سلام و وقت تون بخیر

دست مدد علی و وارث او مهدی

علیهما السلام بر سر شما مستدام باد

وبلاگ انتظار سبز با یک صحنه و سه راوی

به روز شد و منتظر حضور و نظر شماست - بدون مرز

میرناصر بوذری جمعه 14 اردیبهشت 1386 ساعت 08:51 ق.ظ http://www.yaranezuhour.blogfa.com

سلام و وقت تون بخیر

با آرزوی توفیق عبادت و قبولی طاعات وبلاگ مهر

با پنج نفس از معلمان دینمان به روز شد و منتظر حضور و نظر شماست - بوذری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد