آخرین مسافر

آخرین مسافر

آخرین مسافر

آخرین مسافر

فاطمیه 3

بعد از غصب خلافت توسط ابوبکر وعمر اولین کاری که ابوبکر کرد مصادره فدک بود در صورتی که در عالم سیاست طبیعتا نباید فضا را طوری رقم میزدند که حواسها به خاندان رسول و عترت و علی بیفتد چون خلافت حضرت علی در میان مسلمانان بسیار واضح بود.لذا باید طوری کار میکردند که علی فراموش شود.
پس راز غصب فدک چه بود؟

از بچگی همیشه این سوال در ذهنم بود که چرا حضرت زهرا اینقدر پیگیر فدک بودند؟ چرا ایشان نیز مثل شوهرشان امیرمومنان راه زهد را در پیش نگرفتند؟
اما ظاهرا داستان بیخ دار تر از این حرفها بوده . چون همانطور که عرض کردم غاصبین خلافت هم اولین کاری که بعد از غصب خلافت کردند مصادره کردن فدک بوده است.
لازم است توضیحی کوتاه در باره فدک عرض کنم.
فدک سرزمین زراعی یهود بوده که در یکی از جنگهای پیامبر بدون جنگ و خونریزی به دست مسلمانان میافتد. و بنا بر آیه قرآن غنایمی که بدون جنگ به دست مسلمین بیافتد برای رسول و خاندان رسول است.
فدک 400 کارگر ثابت داشت که به امور باغ رسیدگی میکردند و در هنگام برداشت محصول 2000 کارگر به این تعداد اضافه می شد تا بتوانند محصول آنرا بچینند.
پیامبر این باغ را به زهرا بخشید و در زمان حیات پیامبر به دستور حضرت زهرا مسئول دفتر فدک منصوب از طرف پیامبر بود که حساب کتابها را با ایشان صاف میکرد.
بعد از فوت پیامبر مسئول دفتر فدک منصوب من جانب الزهرا شد و حضرت زهرا به او فرمودند از این به بعد حسابها را به خود من تحویل بده.
فکر کنم تقریبا واضح شده باشد که فدک یک پشتوانه ای بود برای حکومت پیامبر و مدینه بدون فدک پا برجا نبود . فدک درآمد دست به نقد حکومت بود که بسیار هم درامد خوبی بود.
اولی و دومی به خوبی به این داستان واقف بودند که اگر بخواهند حکومت کنند باید فدک را از زهرا بگیرند و الا فدک در دست زهرا همان کاری را می کند که ثروت خدیجه برای محمد(ص) کرد. یعنی علی میتواند به پشتوانه ثروت زهرا دوباره خلافت را از غاصبانش باز پس بگیرد.
پست بعدی: مناظره ابوبکر با حضرت صدیقه طاهره
اگر مباحث تکراری است و دوستان لزومی به مطرح کردن این مباحث نمیبینند لطفا تذکر دهید که در این ایام در مورد شخصیت و صفات حضرت زهرا بیشتر مانور دهیم.
التماس دعا

نظرات 12 + ارسال نظر
محمد حسین پنج‌شنبه 17 خرداد 1386 ساعت 12:00 ق.ظ http://eivan.ir

ممنون از وقتی که می گذاری و این مسائل را که برای امثال من که به این مسایل واقف نیستند ، روشن می کنی
اجرت با حضرت زهرا س
التماس دعا

کاظم پنج‌شنبه 17 خرداد 1386 ساعت 05:54 ق.ظ http://www.shahne.com/weblog

استفاده کردیم

رضا افشار مقدم پنج‌شنبه 17 خرداد 1386 ساعت 07:26 ب.ظ http://www.eivan.ir

به نام خدا
محمد حسین عزیز سلام
از توضیحی که برام تو وبلاگ گذاشته بودی به اینجااومدم.
خیلی با خودم کلنجار رفتم تا این مطلب رو نوشتم.
من فکر نمی کنم لعن علنی ی خلفا کار صحیحی باشه.
در تاریخ امامان به سندی برخورد نمی کنیم که به صورت آشکار به خلفا توهین کرده باشند.
ما که خودمان را تالی تلو آنان می دانیم نباید کاسه ی داغتر از آش بشیم.
اگه یه فرد اهل سنت این مطلب رو بخونه واقعا نسبت به وحدت شیعه و سنی چه تصوری خواهد داشت؟
داب و شیوه ی علماء بزرگ شیعه هم این نبوده. مثال بارز آن امام راحل می باشد که تلاش فراوانی در جهت بر قراری ی این اتحاد داشته اند.
ضمنا نسبت به استناد تاریخی ی این مطلب هم شک دارم.
امیدوارم که نصیحت اینجانب موثر واقع گردد و این پست را از وبلاگت حذف کنی.
موفق باشید.

سلام
اولا مایه مباحات است که شما وبلاگ بنده را میخوانید
ثانیا موافقم که نباید خلفا را علنا لعن کرد ولی احساس کردم که وبلاگ بنده یک مقدار شخصی است .
اما لعن خلفا علنا درست نیست به خاطر فرمایش شما
ولی در روایات بسیار داریم که اهل بیت بر لعن خلفا سفارش کرده اند و فضیلت های فراوانی هم بر آن ذکر کرده اند .
مثلا کسی که در اعتقادات مشکل دارد با لعن دومی شکیاتش برطرف میشود(البته با اعتقاد) یا روایات بسیاردیگری
با تشکر از پیغام گرانمایه شما من هم لعنها را برمیدارم
ولی در صحت مطالب تاریخی که در ایام فاطمیه بیشتر عنوان میکنم خودم شکی ندارم چون در این زمینه بسیار تحقیق و مطالعه کردم و تقریبا رای اکثر صاحب نظران در این عرصه را میدانم
لذا اصل مطلب را برنمیدارم
به هرحال بسیار خوشحالم از مصاحبت شما
خودتان هم میدانید که بسیار ارادتمندیم به شما
التماس دعا

آقامهدی جمعه 18 خرداد 1386 ساعت 01:49 ق.ظ http://emtedaderah.blogfa.com

سلام بسیار وب زیبا یی دارید
وقت کردید به من حقیر هم سربزنید
یاعلی

آرش طباطبائی جمعه 18 خرداد 1386 ساعت 01:08 ب.ظ http://zendeginame.blogsky.com

سلام
من هم تشکر می کنم.. حتما ادامه بده.. البته اگه سندهای تاریخی محکمی داری. من با شناختم نسبت به تو تقریبا از صحت مطالبت مطمئن هستم.
در ضمن :
در مذهب ما ....... حرام است!
یا حق

مونس جان جمعه 18 خرداد 1386 ساعت 02:43 ب.ظ http://hessegharibanee.blogfa.com/

شاید این جمعه بیاید شاید .....
الهی و عجل لولیک الفرج
سلام حسین آقا
شرمنده از این که این قدر دیر میرسم
ممنون از این که به من سر زدید .
راستی مگه قرار نبود هر وقت آپ می کنید لطف کنید و به من هم خبر بدید.
باور کنید خیلی خیلی سرم شلوغه .وقت امتحانات و پروههاست.
در ضمن خیلی زیبا بود
یا علی

وصال جمعه 18 خرداد 1386 ساعت 04:41 ب.ظ Http://vesal786.mihanblog.com/

دریافت حقیقت اسان است اما شنیدن، درک، و قبول آن مشکل است به همین علت انسانها از یکدیگر فراری اند.************بخشی از بزرگترین نعمت های خدا برای انسان، بی جواب گذاشتن برخی دعاهای اوست.

غریبه آشنا شنبه 19 خرداد 1386 ساعت 03:52 ب.ظ http://mnana3631.persianblog.com

سلام
خسته نباشید
شب امتحان است دیگر
دعایم کنید
آخرین روزهای آخر دانشگاه
روزهای سختی است ....

میرهادی شنبه 19 خرداد 1386 ساعت 07:32 ب.ظ http://mirhadi.blogfa.com

ما سالهاست که خانه تکانی نکرده ایم

مصطفی شنبه 19 خرداد 1386 ساعت 08:48 ب.ظ http://abalfazl133.blogfa.com

سلام

ممنونم که سر زدی

برای تبادی لینک خبرم کن

راستی قالب جدید ریختم یه سری بزن و نظر بده

با تشکر :غلام قمر

محسن شنبه 19 خرداد 1386 ساعت 11:49 ب.ظ http://zinatollah.blogfa.com

سلام حسین جان
ممنون که سر زده بودی
کارت درسته عزیز ...خدا قوت
بنت الحیدر هم با مجلس هشتم بروز شد...سر بزن

ساقی یکشنبه 20 خرداد 1386 ساعت 07:18 ب.ظ http://www.entezareab.blogfa.com

سلام.ممنون از حضورتون
التماس دعا
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد