آخرین مسافر

آخرین مسافر

آخرین مسافر

آخرین مسافر

موسی بن جعفر(به قلم حسین افشاری)

سلام
امروز روز شهادت امام موسی‌بن جعفر است در کافی ج 1 روایتی آمده از ایشان با این توصیف:
خداوند بر شیعیان غضب کرد و من مخیر شدم که یا خودم تحمل عذاب و مشقت کنم یا شیعیانم. به خدا سوگند که با پذیرش آن شیعیانم را حفظ کردم .

این حدیث تقریری است از این فراز جامعه کبیره : والذاده الحماه و حمایتگران و دفاع کنندگان.
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل که در این 1000 سال حضرت مهدی(ارواحنا لتراب مقدمه الفداح) چه زندانهایی نظیر زندان امام موسی نکشیده است برای رفع بلا از شیعیان با وفایش که اسمش را فقط برای رفع بلا روی تاقچه و سردرهایشان میزنند.
به هر حال امام موسی (ع) به خواست خودشان به زندان رفتند و باکمال عزت و سربلندی تحمل شکنجه میکردند و احتیاجی به التماس و دعا و ... نداشتند چون کسی که به خواست خود به جایی برود به خواست خود هم بیرون می‌آید. و اصلا خواست خدا خواست اهل بیت است ... .
مادحینی که به هر قیمتی سعی در ترکوندن مجلس دارند و بعضا عصمت و شرافت و عزت ائمه را زیر سوال میبرند بیشتر به دشمن اهل بیت شبیه‌ند تا دوست چه رسد به مداح.
مداحی که می‌گوید امام موسی کاظم(ع) به سندی‌(زندانبان) التماس میکرد که ... ، و میخواهد اشک مردم را در بیاورد و حال آنکه نمیداند امام که جای خود دارد یک شیعه کوچک آستان بوس حرم آنها حاضر نیست به کسی غیر از خداوند التماس کند و این معنای ایاک نعبد و ایاک نستعین است.
مگر دشمن اهل بیت شاخ و دم دارد مگر هدف دشمنان اهل‌بیت چیزی جز حذف و تحریف شخصیتی حضرات اهل‌بیت است؟
اگر کسی فکر کند که ما در میان جمعیت مداحان ، مداحی نداریم که به انگلیس و یهود و کذا وصل باشد یا دشمن را نشناخته یا خیلی کوته بین است.
وقتی روز عاشورا میشنوم که مداح میگوید امام حسین به شمر التماس کرد که زودتر راحتم کن وسط گریه یک لحظه احساس میکنم که مداحی که روبرویم نشسته از لشگر دشمن آمده و یحتمل از مقربان شمر است که در حال نقاشی این صحنه تاریخی است که شمر چقدر با عزت در مقابل امام حسین ایستاده و به ذلت امام حسین (به قول خودش)میخندد و لذا آرزو میکنم که ای کاش جمعیتی که معلوم نیست سر عقده‌های شخصی و حاجات و ... یا برای امام حسین گریه میکنند ، میفهمیدند و اجازه میدادند این به ظاهر مداح را از جلسه بیرون کنیم و دفاعی جانانه از حریم ولایت کنیم.
فکر میکنم هنوز اهلبیت در میان شیعه مظلومند .
التماس دعای فرج

نظرات 11 + ارسال نظر
کاظم پنج‌شنبه 18 مرداد 1386 ساعت 02:09 ب.ظ http://www.shahne.com/weblog

آقا اومدی و رفتی و ما ندیدیمت....
راستی مبارکه...... هوررااااااا

کاظم پنج‌شنبه 18 مرداد 1386 ساعت 02:11 ب.ظ http://www.shahne.com/weblog

فعلا تو کف این عکسه ام...

غریبه آشنا پنج‌شنبه 18 مرداد 1386 ساعت 03:56 ب.ظ http://mnana3631.persianblog.ir

سلام
منم امروز رو به شما تسلیت میگم
من یکی که خیلی نامردم
برام دعا کن
حق نگهدار م.ن.ع

محمد حسین پنج‌شنبه 18 مرداد 1386 ساعت 08:52 ب.ظ http://eivan.ir

امان از دست این مداح ها...

نیما پنج‌شنبه 18 مرداد 1386 ساعت 08:53 ب.ظ

اینکه کمش هست آمار های وزارت اطالاعات را که به طور رسمی بیان شده نگاه کنید ببینید چند نفر از واعظان علنا وابسته به آنور آبند

امیرحسین یکشنبه 21 مرداد 1386 ساعت 05:43 ب.ظ

چه کردی حاج حسین !
خدا قوتتون بده
تا حالا درست حسابی وبلاگتونو ندیده بودم. یعنی از همون روزی که تو م۳ نشسته بودیم و چون اسمی که خواستی بذاری تکراری بود گفتم آخرین به کسر خ درسته نه آخرین به فتح خ ...
خدا قوتتون بده!
بیشتر سر خواهم زد ان شاء الله
حق نگهدارتون...

محسن میرزایی یکشنبه 21 مرداد 1386 ساعت 07:03 ب.ظ http://www.mirzaee.com/sin/

سلام .
خوبی حاجی ؟ ما اینجا بچه های دانشگاتون رو زیاد می بینیم. در قالب وزارت خارجه مشغول خدمت به نظام جمهوری اسلامی هستند.
راستی به محمود سلام سنگین برسون.
من لینک شما رو گذاشتم. یه سر به ما بزن.

مونس جان یکشنبه 21 مرداد 1386 ساعت 08:48 ب.ظ http://hessegharibanee.blogfa.com/

سلام کربلایی
خوبید
بازم که بی خبر اپ کردید
جالب بود
من رو هم موقع نماز یاد کنید خیلی محتاج دعام..............

آرش طباطبائی یکشنبه 21 مرداد 1386 ساعت 11:54 ب.ظ http://zendeginame.blogsky.com

همه جا افراسی و تفریطی و منحرف هست ...
یکی از بزرگترین مشکلات ندیدن امام همینه که شناخت دین واقعی سخته! خدایا! ما شکایتشو به تو می کنیم!

مونس جان دوشنبه 22 مرداد 1386 ساعت 03:45 ب.ظ http://hessegharibanee.blogfa.com/

سلام
من آپ کردم خوشحال می شم به من هم سر بزنید

مجتبی دوشنبه 22 مرداد 1386 ساعت 09:53 ب.ظ

سلام
من اومدم
خوبی ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد