آخرین مسافر

آخرین مسافر

آخرین مسافر

آخرین مسافر

قسمتی از فرمایشات حضرت آیت الله جوادی آملی در باب حضرت مهدی

دربارة غیبت حضرت مهدی‌، این ماییم که غایبیم‌، اعمی از بصیر غایب است نه بصیر از اعمی‌. اگر یک نابینایی دوست خودش را نمی‌بیند آن دوست غایب نیست‌. این نابینا غایب است‌. این چنین نیست که حضرت غائب باشد.
«و قل إعملوا فسیری الله عملکم و رسوله والمؤمنون‌». [8] ائمه هم می‌بینند، وجود مبارک حضرت نیز می‌بیند. باید مواظب گفتارمان‌، رفتارمان‌، سیره و صفتمان باشیم‌، غیر از مراقبه‌، مسئله مرابطه مطرح می‌شود. مراقبت این است که خلاف نکنیم‌. مرابطه این است که علاوه بر این که خلاف نکنیم‌، خودمان را نزدیک کنیم و کمک و فیض بگیریم‌. نه این که فقط مواظب باشیم که نلغزیم‌، بلکه رابطه برقرار کنیم که دستمان را بگیرد. ذیل آیه کریمه «یا أیّها الذین آمنوا اصبروا و صابروا و رابطوا». [9] این حدیث شریف هست که «رابطوا مع إمامکم المهدی المنتظر». [10] یعنی با او مرابطه برقرار کنیم‌

کار اصلی امام زمان(عج) این نیست که جهان را از عدل و داد پر می‏کند. کار اصلی او زنده کردن جامعه است. وجود امام زمان(عج) عامل حیات است کار اصلی او احیاگری است. همان گونه که رسول خداصلی الله علیه وآله جامعه مرده را زنده کرد، حضرت ولی عصر(عج) نیز جامعه مرده را زنده می‏کند و برای احیای آن، معارف و حقایق و طهارت حقیقی را اعطا می‏کند (یزکّیهم و یعلّمهم). جامعه‏ای زنده است که کتاب الهی، حکمت الهی و طهارت الهی را بداند و بیابد. پیامبرصلی الله علیه وآله بعد از اینکه تزکیه و تعلیم فردی را مطرح کرد، به تزکیه و تعلیم جمعی پرداخت و [به درمان] کینه جویی، حقد، حسادت و... پرداخت. آن که عداوت را تبدیل به صلح می‏کند، کیمیاگری است (ولایت تکوینی) و تنها با نصیحت ممکن نیست. کار امام عصر(عج)، تبدیل عداوت به صداقت و... است. بیشتر کارهای امام زمان(عج) (تأمین امنیت، عدالت، رفاه و...) فرعی است و مهم، کار اصلی است و این کار اصلی با کارهای فرعی کامل می‏شود...».
نظرات 1 + ارسال نظر
مونس جان پنج‌شنبه 3 آبان 1386 ساعت 11:45 ق.ظ http://hessegharibanee.blogfa.com/

سلام
خوبید
استفاده کردم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد